Mart 13, 2013

Ot Dergisi; Sayı 01, Mart 2013 ~ Böcek Yiyen Peygamber

Ot Dergisi; Sayı 01, Mart 2013 ~ Böcek Yiyen Peygamber



 "Az gelişmiş bir ülkede yazar olmak ne işe yarar? Bu soruyu yıılar boyu kendime sordum. Sanat yapmanın bir lüks olduğuna, kendimin lüzumsuz olduğuma inandım uzun süre. Sonra Sartre da söyledi ki, ülkede roman yazmaktansa öğretmenlik yapmak daha yeğdir. Ben bu düşünceye öylesine bir sarıldım ki... Bunca yıl kalem salladığıma utandım. Sartre haklıydı.  Bu kadar acı çeken, aç, yoksul insanlara sanat neylerdi ki... Ne faydası olurdu ki... Hele benim gibi eylemden gelmiş bir adam kendini, vaktini nasıl böyle işe yaramaz bir şeye verirdi? Gerçekten uzun bir süre bocaladım. Fakat eylemler, oluşmalar beni kendime getirdi: Az gelişmiş bir ülkede de sanatın gerekliliğini anladım ve rahatladım. Roman Fransa'ya ne kadar gerekse bize de öylesine gerek."
Yaşar Kemal

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder