Ocak 31, 2010

Emily Dickinson


"daha yalnız olunabilirdi, yalnızlık olmasaydı... "


1287
Ancak bir saat süren
Bu kısacık hayatta
-Ne kadar çok -ne kadar az şey-
Bizim elimizde


686
Diyorlar ki "zaman yatıştırır"
Oysa zaman asla yatıştırmadı-
Gerçek acı zamanla daha da artar
Yaşlandıkça artan kas ağrılarımız gibi-

Zaman kederlerin sınanmasıdır-
Ama çaresi değildir onların-
Böyle olduğunu söylüyorsa eğer
Olmaması gerekirdi hastalıkların


478
Nefret edecek zamanım yok-
Çünkü
Mezar engeller beni-
Ve hayat öylesine
Büyük değil
Sona erdirmek için -düşmanlığı

Ne de aşık olmaya zamanım var-
Ama değil mi ki
Uğraş gerek insanlara-
Ben diyorum ki:
Aşkın küçük tuzağı
Fazlasıyla büyük bana


301
Diyorum ki hayat kısa-
Ve acı -mutlak
Pek çok kişi yaralı,
Peki ne çıkar bundan?

Diyorum ki ölebiliriz-
En iyi yaşamsallık
Üstün değildir çürümekten,
Peki ne çıkar bundan?

Diyorum ki cennette-
Bir şekilde yeni bir
Eşitlik kurulacak-
Peki ne çıkar bundan?


423
Ayların sonu var -yılların- bir düğümün
Hiçbir güç çözemez
Çekip biraz daha uzatmak için
Sefaletin çilesini-

Yeryüzü yerine koyuyor bu yorgun yaşamları
Gizemli çekmecelerine-
Sonsuz bir istirahatten
Kuşkulanılamayacak kadar şefkatlice-

Gün yorgunu-
Çocuklar gibi tıpkı-
Onlar da -gürültülü oyuncaklarını
Bırakamazlar bir kenara -


341
Büyük bir acıdan sonra, vakur bir sessizlik gelir
Sinirler mezar taşları gibi törensel bir hal alır,
Katı yüreğin sorar, acı çeken o mu diye,
Dünden beri mi yüzyıllardan beri mi yoksa?

Ayaklar, kendiliğinden gezinmeye başlar-
Yerde, havada, her yerde
Tahta bir yolda
Farkında olmadan büyümüş,
Kuvarstan bir mutluluk, taştan.

Şimdi kurşun saati
Yaşadıkça anımsanan
Soğuktan donanların karı anımsaması gibi-
Ürperti-derken uyuşma- sonra koyvermek kendini-


217
Baba -sana- kendimi değil-
Bu hafif bir yük olurdu
Çekip gitmiş bir kalbi gatiriyorum
Alıkoyacak gücüm yoktu-

Kendi kalbimde taşıdığım bu kalp
Sonunda -ağırlaştı iyice
Yine de -daha tuhaf-daha ağır- gittiğinden beri
Senin için fazla mı büyük?


( Emily Dickinson / Seçme Şiirler / Bordo Siyah Dünya Klasikleri'nden )

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder